söndag 13 december 2009

Sankta Lucia...........

Jag , när jag gick i 3:an (kolla händerna, rakt ut :)


Jag i 6:an (glad man är :)

Idag är är det Lucia, man fattar inte för det går för fort. Jag sitter här och myser och väntar att
Lucia ska börja på Tv, jag vill ha lite stämning när det ändå är såna högtider.
Annat var det när tjejerna var små, då hade man fullt upp med och hinna med alla Luciatåg, det blir väl likadant sen när man en dag får barnbarn, den dagen längtar jag till redan men det lär nog dröja några år till, lika bra det kanske.
Nej nu börjar det, ska kika lite om det är bra......tänd dina vita ljus Sankta Lucia.........

4 kommentarer:

  1. God morgon! Vilken fin Lucia du va:-)
    Sv: Nä inget Luciatåg för Alex. Vi har aldrig firat det, inte ens när jag va liten mer än det man hade i skolan. Han går ju inte i skola här så inget stort Lucia tåg vi hade kunnat fixa;) ha en mysig dag, kram!

    SvaraRadera
  2. ja det var riktigt mysigt på morgonen när vi tände tre ljus å åt frukost,jag saga å rasmus men missade tv-sändningen.
    PS tack för skärmrengöraren,han var ju söt iallafall.

    SvaraRadera
  3. Åh, det fanns färgfilm då, sa Filip! Tänk vad vi fick slita som Lucior med våra blonda långa hårsvall:)

    SvaraRadera
  4. vill du ha lucia stämning är det bara att köra på! Du får vara lucia igen och Ayman kan vara stjärngosse!....kanske för första gången....tror att det skulle vara en syn för gudarna!!

    SvaraRadera

Nu blir jag glad :)