tisdag 30 oktober 2012

Att bo i lägenhet


Att bo i lägenhet har ju för- och nackdelar, det som är värst är när grannen ovanför har sina dagliga toabesök, man hör när dom gör både 1 och 2, värst är det på morgonen när det är tyst för övrigt. Tur att vi inte har grannar under oss, ha ha!! Besöka toan är ju något alla måste göra men isolera bättre säger jag bara!!
Sen att man måste vara tyst tidigt och helst inte ha en skällande hund, man ska väl helst inte duscha mellan visst klockslag, men de struntar jag i!! Sen att vi har vissa speciella regler som gäller i detta hus och det orkar jag inte ta upp.
Fördelar är att man inte behöver bekosta vitvaror när dom går sönder, skotta/sanda på vintern!! Det är ju mer nackdelar iallafall så det är kanske bäst man flyttar snart, drömmen är en liten modern stuga strax utanför stan.
Hur är det där du bor?

6 kommentarer:

  1. Hos mig är det genrellt bra ljudisolerat, men mina tidigare grannar klampade runt med skor inomhus kl 6 på morgonen. Då hjälper ingen isolering! På torsdag får jag nya grannarna... Håll tummarna att det är någon bra!!

    SvaraRadera
  2. Jag bor i lägenhet så där gäller ju det flesta reglerna som hos andra hyreshus, vi bor högst upp så det är inte så farligt med störningar förutom HISS JÄVELN :)

    de där reglerna du inte orka ta upp lät intressant :)

    SvaraRadera
  3. Vi bor i radhus, och har kanske mest bekymmer med E4:an som hörs alltför väl!

    SvaraRadera
  4. Åh det är bland det värsta ju! Att höra någon annan gå på toa! Min mamma bor i hus, nybyggt, som är så dåligt isolerat i innerväggarna att de som sitter och fikar i köket hör både nr 1 & 2... Men att slippa byta vitvaror och slippa skotta låter ju inte fel!

    SvaraRadera
  5. Vi bor i en hyreslägenhet på markplan, jättebra isolerat så man hör inga toabesök, dusch etc.
    Men, däremot så hör vi hur ytterporten, dörren till garaget och förrådet slås igen,,, det är störigt för det HÖRS.
    Annars så är det bra...

    SvaraRadera

Nu blir jag glad :)