fredag 11 december 2009

Ett rekommenderat brev

Idag fick Ayman en avi på posten, stod att det var ett rekommenderat brev. Vi kom inte på vad det kunde vara först,sen sa Ayman att dom kanske skickar tillbaka mitt pass i allafall för vi hade ju skickat det till Migrationsverket för en vecka sedan. Han snabbt till ica för och hämta ut brevet, när han kom hem så fick jag öppna det, jag ropade högt, DU ÄR SVENSK, haha.
Så han fick ett fint diplom om bevis att han har svenskt medborgarskap, så nu ska jag rösta var det första han sa :)
Det här gick ju förvånansvärt snabbt, 1 vecka, måste vara rekord.
Så nu ska vi fira!!

5 kommentarer:

  1. GRATTIS! Va 1v bara? Måste va rekord. Myndigheter är ju inte kända direkt för att vara snabba. Har han dubbelt då?

    SvaraRadera
  2. Kina: De stod att väntetiden var mellan 1-6 månader och ibland ev.längre. Man har automatiskt dubbelt medborgarskap då, så de är ju bra. Kram

    SvaraRadera
  3. GRATULERAR - fira med gott att äta och dricka, det brukar gå hem i dom flesta hus!

    Många kramar till er båda

    SvaraRadera
  4. Jag minns när vi var små och våra föräldrar sökte om svensk medborgarskap men minns inte vilket år det var! Gratulerar, det underlättar väl med vissa saker!

    SvaraRadera
  5. Tack! klart de underlättar med vissa saker, om vi ska köpa hus/lägenhet någon gång, resa utanför eu, han får ju rösta :) de finns fler fördelar. Kanon!

    SvaraRadera

Nu blir jag glad :)