fredag 27 november 2009

Ska göra ett test


Idag ska jag göra ett test här hemma, jag har ju största städbiten här hemma och idag jobbar ju jag till 18.30 och jag har ingen lust och städa en lördag, och vissa är ju lediga här hemma.
Jag har fyllt tvättmaskinen, rullat mattan i toan och tagit ner gardinerna i köket.
Så tänkte jag om jag ska ställa fram dammsugaren också men då kanske det blir för lätt.

Hur fördelar ni städningen hos er? jag tycker detta är en jobbig bit när man bor tre vuxna under samma tak och måste tjata om detta jämnt, grrrrrrrrr
Nej nu skiter jag i detta och går och jobbar i stället. Ha en bra dag! Ciao

11 kommentarer:

  1. Hos oss är det jag som sköter städningen. Dels jobbar ju sambon 24/7 under säsong så mitt jobb är hemmet, dels vet jag hur det blir när han städar. Han kan torka golven utan att dammsuga först:/

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag är rädd att de blir så här också. Städar man själv så vet man att de blir bra gjort :)Jag ska ge dom en chans. :)

    SvaraRadera
  3. Väldigt olika måste jag säga. Jag tar den största biten för att jag inte klarar se skiten överallt.

    Förra året hade vi städhjälp och jag säger bara - U N D E R B A R T!

    Vi fick tid till så mycket annat och då vi hatar att städa, så var det super. Tyvärr hade inte vår städerska tid mer, men kanske man kan locka tillbaka henne igen...

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Här hemma så har jag också den största biten eller det är endast jag som städar.. Städar inte jag så faller allt, så ibland får det tyvärr falla. Vet inte heller riktigt hur man ska göra för att det ska fördelas eller behöva slippa påpekas. kram Maria

    SvaraRadera
  5. Hej, Hej..

    Hos oss är det faktiskt min man som tar den största biten av städningen.. :o))
    Å detta mycké p.g.a min värk.
    Han vill INTE jag ska städa hemma, han säger "det är bättre du klarar av ditt jobb".
    Men, visst hjälper jag till ibland. Som te.x tar badrummet o sånt smått.
    Undanplockat har vi alltid,, det finns inte en chans att det blir rörigt här hemma.. för äré nåt jag hatar så äré DET, när det är rörigt.

    PS. Duktiga ni var igår som bakade :o)) DS.

    Ha nu en riktigt mysig 1:a advent-helg.. // Kramar Annelie

    SvaraRadera
  6. Kul och se att det är så olika med städningen,nu har ju inte jag nämnt att min man är ju arbetssökande och då tycker jag han kan ställa upp ibland, de är väl inte för mycket begärt? klart han fixar med bil o så men jag behöver hjälp hemma också.

    SvaraRadera
  7. Vi hjälps åt och ibland är vi duktiga, och ibland är vi inte duktiga, samtidigt:)
    Han är oftast i tvättstugan och jag i köket!

    SvaraRadera
  8. Idag får Ayman godkänt, han har dammsugit, tvättat fönster och lagat middag till jag kom hem. Men han gör inget annat för jag sa ju inge mer :). Nästa gång!!

    SvaraRadera
  9. Du skall inte begära för mycket åt gången...lite pö om pö...mycket beröm..så skall du se att det går bra!

    SvaraRadera
  10. Mmmmmmm, men de är ju svårt. Jag ska säga "duktig" flera ggr så kanske han gör de oftare. Som och lära hundar o sitta, belöna med en puss kanske :)

    SvaraRadera

Nu blir jag glad :)