måndag 16 november 2009

Schweinegrippe :)

Godmorgon, hittade denna tidning på toaletten idag, fick ju lov och bläddra i den när jag ändå satt där, de stora samtalsämnet runt om i världen är just svininfluensan, finns information överallt just nu. Många har ju tidigare dött av en vanlig influensa men de har ju inte uppmärksammats på samma sätt, detta är nu någe väldigt stort. Nöff nöff

På förmiddagen så flyger våra vänner hem till Stuttgart, de har varit roligt och ha dom här men intensivt, synd att inte vädret har varit bättre.

Jag sätter ut lite bilder från våra utflykter senare i em, ciao

3 kommentarer:

  1. God morgon! Ja det skrivs otroligt mycket om svinet MEN det skrivs ju bara om dom som dör eller blir jätte sjuka. Jag har läst på ett flertal bloggar t ex om folk som fått svinet. Legat sjuka ett par dar sen va det bra. tycker gott media kan skriva lite mer om det oxå och inte helt svartmåla svinet. Det finns faktiskt dom som klarar det lika "bra! som en vanlig förkylning. Ha en bra måndag, kram!

    SvaraRadera
  2. Mmmm.. håller med dig.
    Detta "svinet" är såå löjligt uppskrämt så det är inte sant.
    De som dör av "svinet" har ju faktiskt andra sjukdomar, men det pratas det tyst om.

    Titta bara hur det var när fågelinfluensan fanns, då var det likadant.. men det vart ju ingenting av det.

    Jaja, folk är rädda för allt.
    Visst, jag vill väl heller inte bli liggandes i influensa, men jag går ju inte runt och är rädd och t.o.m vaccinerar mig.
    Men, observera jag accepterar fullt ut OM folk gör det, men jag gör det inte.

    Mmm.. jag förstår dig fullt ut att dessa dagar ert besök har varit hos er har varit intensivt.
    Ser ju bara hur det är när mina föräldrar är hos oss, det blir ju mer intensivt när man bor under samma tak i flera dagar... även om det är kanonroligt och älskvärt.

    Ha en underbar måndag.... // Kramar Annelie

    SvaraRadera

Nu blir jag glad :)