tisdag 10 november 2009

Kärlknöl

Godmorgon, klockan är nu 06.10 och jag precis tagit ut knölen efter 10timmar ugnen, de är svårt och veta exakt hur länge den ska vara inne och sen vet man inte vilken färg köttet har. Jag fick nu tips och ha köttet inlindat i folie för att köttet ska bli saftigare, själv har jag bara ställt in den frysta klumpen så de här är nytt för mig och jag hoppas det blir bra.
I morgon tänkte jag bjuda på de här när mina gäster kommer från Tyskland, måste ju ha lite svensk mat. Nu ska jag sätta på lite kaffe, så jag återkommer, ciao!

3 kommentarer:

  1. God morgon! Jösses, 10 timmar i ugnen. Vad är det för kött? Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera
  2. Jag gjorde också det till farsdagsmiddagen, med potatisgratäng till! min var inne 12 timmar och blev supergod! Men heter det inte tjälknöl?...

    SvaraRadera
  3. Din var inlindad i folie, det var inte min, kanske därför min behövde fler timmar;)

    SvaraRadera

Nu blir jag glad :)